המדריך המלא לרכישת אינטרקום לבית

מערכת אינטרקום בכניסה לבית

אינטרקום מהווה את אחד מאמצעי הביטחון הטובים ביותר עבור דיירי בתים פרטיים, בזכות האפשרות לזהות מרחוק את כל מי שנמצא בפתח המתחם והיכולת לאשר את הכניסה (או שלא) בלחיצת כפתור פשוטה. בבואם לרכוש מערכת אינטרקום לבית תגלו כי קיימים מספר סוגים של מערכות ובשורות הקרובות תקבלו את כל המידע לגביהם.

הלו, מי זה שם? – סוגי אינטרקום לבחירה

מערכות האינטרקום של ימינו הינן מתקדמות ומגוונות ביותר וההבדלים בין מערכת אחת לאחרת קשורים לדרך ההתקשרות עם האדם העומד בפתח:

  • טלפון – זוהי צורת ההתקשרות הקלאסית שמאפשרת שיחה קולית בין האדם הממתין מחוץ למבנה לבין דיירי הבית. גלי הקול של האורח נקלטים במיקרופון של האינטרקום והדייר משתמש בשפופרת לצרכי השיחה עם אפשרות לשחרר את נעילת הדלת בפני האורח.
  • וידאו – תמונה שווה כאלף מילים נהוג להגיד ובמקרה של אינטרקום מדובר בשיפור של ממש. במערכות שכאלה במקום שתהיה אפשרות רק לדבר עם האדם שנמצא בפתח המבנה, ניתן גם לצפות בו ובמתרחש באמצעות מסך שמותקן ביחידה הפנימית אצל הדייר. כך ניתן לזהות טוב יותר את הפונה ולקבל החלטות טובות יותר. ישנן מערכות אינטרקום שכוללות גם אמצעי צילום לילה שמעביר תמונה הרבה יותר ברורה וחדה גם בתנאים שבהם אין תאורה טבעית או שהתאורה המלאכותית בכניסה לבית חלשה.
  • אפליקציה – זהו שיכלול של התקופה האחרונה שמאפשר את ביצוע השיחה או הצפייה בתשדורת הווידיאו דרך אפליקציה ייעודית שאף שולטת על פתיחת וסגירת הדלת דרך הטלפון, ללא תלות הכרחית ביחידה הפנימית של האינטרקום. ניתן למצוא שני סוגים של תקשורת Wi-Fi לעבודה עם האפליקציה. באחת, השידור מתבצע באופן אלחוטי ישירות מהמצלמה אל היחידה הפנימית והטלפונים החכמים של הדיירים, ואילו השנייה כוללת חיבור קווי בין המצלמה ליחידות הפנימיות, שמשדרות בעצמן באמצעות Wi-Fi לדיירי הבית.

כמובן שניתן למצוא שילובים של כל הנ"ל במערכות אינטרקום שונות, כך שניתן לבצע התאמה אישית מלאה של המערכת לבעליה.

מערכת אינטרקום שקועה או חיצונית?

האסתטיקה של מערכת האינטרקום מהווה חלק בלתי נפרד מתהליכי הבחירה בה. ניתן למצוא מערכות אינטרקום חיצוניות שמותקנות על גבי המשטח ובולטות מעט כלפי חוץ. הבעייתיות במערכות שכאלו היא שהן חשופות יותר למקרי חבלה, גניבה ומעשי וונדליזם. המערכות האחרות, שגם מותקנות בצורה הרבה יותר אלגנטית ואסתטית, הן אלו השקועות, שמותקנות בתוך הקיר. במידה וישנה הכנה למערכת אינטרקום שקועה, מה טוב. במידה ולא, ניתן לחצוב בקיר על מנת להתקינה, אך יש לקחת בחשבון כי הפעולה תייקר את העלות בכמה מאות שקלים.

האם כדאי להתקין לבד? או להזמין שירות מקצועי?

כל מערכת אינטרקום מגיעה מצוידת עם הסברים לגבי אופי התקנתה, הן מבחינה חשמלית והן מבחינת ההתקנה הפיזית. כך שאם ניחנתם ביכולת טכנית וידיים טובות, תוכלו לבצע את ההתקנה בעצמכם ללא צורך בהזמנת טכנאי (מדובר בסופו של דבר במערכות במתח נמוך) ולחסוך כסף רב. הדבר החשוב הוא לוודא מראש מול החברה שבה רכשתם האם תנאי האחריות אינם מתבטלים בפעולה שכזאת.

כמו כן, חשוב מאוד לבדוק מראש האם קיימת תשתית מוכנה לביצוע התקנת מערכת האינטרקום שרכשתם. במידה ואין, דעו לכם כי הכנת התשתיות באופן עצמאי זוהי מלאכה שגוזלת זמן רב ואף עשויה לגרום לפגיעה בטיח ובמערכות חשמל סמוכות ללא ידיים מקצועיות. במקרים שכאלה העדיפות היא ליצור קשר עם חברה וותיקה ומנוסה בתחום על מנת לקבל ייעוץ מלא בבחירת מערכת האינטרקום המתאימה ביותר לצרכים שלכם, וליהנות גם מהתקנה מהירה וברמה הגבוהה ביותר שיש.

יצירת קשר