מערכת אזעקה – כיצד לבחור את הסוג המתאים לכם ביותר

מערכת אזעקה

כל אזרח ישראלי יודע – בטחון הוא חשוב. גם בעורף, חייבים להשאר עירניים ומוכנים – בוודאי כשמדובר בבית שלכם. לכן, ריכזנו במאמר זה מידע חשוב על סוגים שונים של מערכת אזעקה הקיימים בשוק, אותם חילקנו ומיפינו לקטגוריות, יתרונות וחסרונות כדי שתוכלו לבחור בדרך המתאימה ביותר לכם.

מערכת אזעקה קווית/אלחוטית

הכל מתחיל כאן: המערכת הקווית היא קלאסית ואמינה – עמידה, לא סובלת מהפרעות קליטה ואינה עובדת על סוללות. לפני הכל, חשוב לזכור כי היא דורשת תשתית – כך שהיא מתאימה במיוחד לבית חדש/מותאם.

המערכת האלחוטית משלימה את חסרון הקווית – ודגמיה החדשים והמתקדמים לא נופלים מהמתחרים הקוויים. למתלבטים – ניתן להקים מערכת היברידית המבוססת על תשתית קווית במקומות המתאימים ובתוספת מקלט אלחוטי שאליו יתחברו הגלאים אלחוטיים במקומות הבעייתיים.

גלאים חיצוניים/פנימיים

כשמם כן הם: הגלאים הפנימיים פרוסים בפנים הבית, והחיצוניים יגנו על מתחם הבית. ההגנה החיצונית תפעל לפני כניסת הפורץ ותיצור הרתעה איכותית, בכך היא נותנת לכם או לסייר של חברת המוקד זמן רב יותר לתפוס את הפורץ או להבריחו עוד לפני שנכנס לתוך הבית. אך כמו שניתן לנחש, כגודל ההרתעה, כך גובה המחיר – מערכת אזעקה הכוללת גלאים חיצוניים היא גם משמעותית יקרה יותר. טוב לדעת שגלאים חיצוניים גם מועדים יותר לאזעקת שווא, אך זהו סיכון שכדאי לקחת.

יתרון הגלאים הפנימיים הוא תלותי – מומלץ לרכוש כמה כאלו כאמצעי בטיחות למקרה של כשל באלו החיצוניים.

גלאי נפח/וילון/אקטיבי/אקוסטי/מגנטי

כאן אנו רואים התפלגות גדולה, המבוססת על שיטת הפעולה:

  • גלאי הנפח מספק את ההגנה הרחבה ביותר – מכסה שטח גדול ומבוסס טמפרטורה, כך שהוא יכול לזהות כל יצור חי. החסרונות הם שלא ניתן להסתובב לידו בזמן פעולה של מערכת אזעקה, בייחוד כשמדובר בבעלי חיים (לכן חשוב לעדכן את המתקין אם יש חיות מחמד לצורך התאמות).
  • גלאי וילון, בדומה לשמו. מגן על החלון. הוא אמנם נותן חופש תנועה בתוך הבית ואפשרות להפעיל את מערכת האזעקה גם בלילה שנמצאים בבית, אך הוא מצריך פריסה על כל חלון ופתח כדי ליצור אפקטיביות – מומלץ לשלב עם גלאים אחרים.
  • גלאי אקטיבי הוא בעצם שני גלאים המשדרים קרני לייזר/אינפרה אדום האחד לשני בצורת קרן שתתריע במקרה ומישהו עובר דרכה.
  • גלאי אקוסטי הינו מבוסס סאונד – הוא יכול לשמוע ולזהות רעשים המעוררים חשד לפריצה: שבירת זכוכית ודיבור. מדובר בגלאי שימושי מאוד בחנויות ועסקים, היתרון שלו שהאזעקה תופעל מיד בשבירת חלון או ניפוצה ובכך לקצר את זמן שהות הפורץ או להבריחו מבלי להיכנס למקום.
  • גלאי מגנטי הוא למעשה מתג המתריע כאשר שני חלקיו מופרדים האחד מהשני, ולכן מתאים בעיקר לדלתות. הספציפיות שלו והעובדה שהוא קל לנטרול מסבירות את מחירו הזול אך עדיין נותן אינדיקציה מוקדמת לפריצה.

סיכום

כמו שניתן לראות, מערכת אזעקה היא לא משחק ילדים (וזה עוד לפני שהגענו לחברה המומלצת, אבל זה כבר נושא למאמר אחר). יחד עם זאת, נראה שעיקר ההחלטות נובע ממניעים שאינם קשורים לבטיחות – תשתית הבית ותקציב. באשר לסוגי הגלאים, מומלץ שלא לבחור רק בסוג אחד, אלא ליצור שילוב מתאים. לכן, לפני שאתם מזמינים איש מקצוע – בצעו סריקה וחישובים משלכם לגבי מה כדאי ואיפה, כדי להיות בטוחים בבטחון שלכם.

יצירת קשר