חשיבותן של מערכות גילוי אש לבית ולעסק

מערכת גלאי עשן

שריפה יכולה לפרוץ בכל מקום ובכל זמן. לעולם אי אפשר לדעת מתי תיקלעו למקרה שכזה, ועל כן כדאי להגן על הבית ועל העסק שלכם ולמנוע את הנזק עוד בטרם התרחש. בעבר, מערכות גילוי אש ועשן היו מערכות יקרות, מורכבות ונחשבו למותרות. כיום, כל אחד יכול להתקין מערכת מתקדמת ויעילה בביתו הפרטי או בעסק שלו, ואין מדובר בנחלתם של בעלי ממון רב בלבד.

כיצד עובדת מערכת לגילוי אש ועשן

המערכת מורכבת מגלאים אשר מותקנים ברחבי הבית או העסק, שמטרתם לזהות חום רב או עשן, בהתאם לצורך. לעיתים תכלול מערכת כזו (במיוחד במבני עסקים ומשרדים) גם לחצן מצוקה ידני שמפעיל את האזעקה. ישנם סוגים שונים של מערכות גילוי אש, כאשר בכל מבנה ישנם סיכונים שונים שיש לקחת בחשבון בתכנון המערכת. ישנן מערכות שמחוברות למערכת אזעקה אשר מתריעה כאשר היא מזהה חום או עשן. מערכות אחרות יחוברו למוקד שפעיל כל שעות היממה, כך שהמשטרה ומכבי אש יוזעקו באופן מיידי למקום. ניתן להתקין מערכת שלא רק תזהה את הסכנה ותתריע בפניה, אלא תחובר גם למערכת של מתזים, ספרינקלרים, שיתיזו מים או חומרי כיבוי אחרים. בנוסף, אם מותקנת בביתכם מערכת בית חכם או מערכת של מצלמות במעגל סגור, מערכת גילוי האש יכולה להתחבר אליהן.

מערכת גילוי אש ביתית

שריפות רבות פורצות בלילה, כאשר בני הבית ישנים או לא נמצאים בבית. במקרים כאלה, השריפה הופכת לסכנת חיים של ממש. בבתים צמודי קרקע ישנן סכנות נוספות שלא קיימות בדירות בביניים (קרבה למחסן, לדוגמא), ובדירה שמחוברת לדירות נוספות ישנה סכנה של מעבר אש מדירה שכנה. בסופו של דבר, מערכת התרעה שמגלה התלקחות או עשן בבית, יכולה להציל חיים ולמנוע מנזק קל להפוך לנזק כבד ובלתי הפיך. התקנה פשוטה של מספר גלאי עשן במיקומים מרכזיים בבית, לא תפריע את האסתטיקה של הבית ותגביר את הביטחון שלכם ושל כל בני המשפחה. כיום אף ניתן להתאים את המערכת להרגלים ולהתנהלות היומיומית שלכם, כך שלא תתריע בעת בישול או עישון סיגריה, למשל.

מערכות גילוי אש לעסקים

כאשר מדובר בעסק, יש הכרח ברור להתקין מערכת משוכללת לגילוי אש. לעסקים שונים ישנם צרכים שונים, אך בבסיס כולם נמצא הצורך לשמור על בטיחות וחיי אדם, לצד שמירה על ההשקעה הכלכלית הגדולה בעסק. בחנויות ומחסנים, עיקר הדאגה היא שמירה על ביטחון של המלאי המאוחסן בחנות, גם בשעות בהן היא סגורה ואין אף אדם שיכול להזעיק את מכבי אש.

מערכת מסוג אחר נדרשת כשמדובר במפעלים אשר מתעסקים בחומרים מסוכנים. במקרים אלו מדובר במערכות קריטיות במיוחד, שכן האסון שעלול להתרחש בעת שריפה במפעל כזה, הוא כבד יותר. גם משרדים וגורדי שחקים נדרשים להתקין מערכות לגילוי אש ועשן, שכן קשה יותר להימלט מהם בשעת שריפה. כבעלי עסק ומנהלים עליכם להתעדכן בדרישות הכבאות הספציפיות לסוג העסק שלכם, לערוך בדיקת התאמה למערכת גילוי אש מתקדמת בהתאם לצרכים שלכם ולהתקין אותה. כיפת ברזל היא חברה המספקת ייעוץ, ליווי והתקנה למערכות גילוי אש המתקדמות ביותר הקיימות בשוק. יחד אתכם, נלמד את צרכי העסק או הבית, נתקין ונתחזק את המערכת המותאמת ביותר עבורכם.

יצירת קשר