מערכות בקרת כניסה

הדמייה של מערכת בקרת כניסה

מעוניינים במערכת הגנה יעילה ומקצועית? לכיפת ברזל יש את הפתרון המושלם עבורכם. במאמר הבא תגלו מהי מערכת בקרת כניסה, מהן סוגי בקרות הכניסה ויתרונותיהן ומי עשוי להפיק תועלת ממערכות אלה. המשיכו לקרוא על מנת לגלות, מהי מערכת הבקרה היעילה ביותר עבורכם?

מהן מערכות בקרת כניסה?

בקרת כניסה, היא דרך להגביל כניסה למערכת או למשאבים וירטואליים או פיזיים. במחשוב, בקרת כניסה היא תהליך אשר מעניק גישה וזכויות מסוימות למערכת, משאבים או מידע.
במערכות בקרת כניסה, המשתמשים זקוקים לאישורים לפני שמוענקת להם כניסה. במערכות פיזיות, אישורים אלה עשויים להגיע במגוון דרכים, אך דרכי האישור המאובטחות ביותר, אלו דרכי אישור אשר לא ניתנות להעברה.

סוגי בקרות כניסה

קיימים שני סוגים עיקריים של מערכות לבקרת כניסה: בקרות כניסה עצמאיות ובקרות כניסה ממוחשבות. כל מערכת בעלת מאפיינים שונים. לפניכם מפורטת כל מערכת בקרה ומאפייניה:

בקרות כניסה ממוחשבות (מבוקרות)
מערכות בקרת כניסה ממוחשבות מתאימות למבנים בעלי דלתות רבות ודורשות חיבור של כל פתח מאובטח למערכת בקרה ממוחשבת ולניהול מרכזי.
מערכות ממוחשבות מציעות מגוון אפשרויות אבטחה. בבסיס כל מערכת פועל שרת המכיל מאגר נתונים הנועד לנהל את המנגנונים השונים ולפקח על יחידות קצה שונות כמו בקרים, קוראי כרטיסים, תחנות עבודה, ומחסומים.
ניתן להגדיר, בהתאם לתפקידו של כל עובד ומנהל, הרשאות כניסה וניהול ברמות שונות באמצעות מערכת זו, כולל הרשאות אשר תלויות בזמן.
ניתן לעקוב בזמן אמת אחר תנועת בעלי ההרשאות, בעזרת כלים אשר מספקת המערכת. כמו כן, מאגר הנתונים הרחב, מאפשר יצירת דוחות שוני (ביניהם דוחות היסטוריים) לפי חתכי זמן שונים, הכוללים פירוט המידע של כל התנועות.
למערכת מנגנון ניהול מיוחד אשר מתריע על אירועים חריגים כגון ניסיון להיכנס למערכת ללא ההרשאה המתאימה או בזמנים לא הגיוניים, באמצעות מסך אזעקות ותיעוד של כל אירוע מסוג זה.

בקרות כניסה עצמאיות
מערכות בקרת כניסה עצמאיות אינן דורשות חיבור למחשב או למערכת בקרה מסוימת. על מנת להסיר או להוסיף משתמשים, יש לגשת לבקרת הכניסה ולבצע זאת ישירות. התקנת בקרת הכניסה מתבצעת ע"י תהליך קל, פשוט וזול יחסית ישירות למנעול החשמלי, ללא צורך בתשתיות תקשורת למיניהן או חיווט. כל דלת מהווה יחידה עצמאית ודורשת עבודה והתקנה נפרדת. החיסרון העיקרי בבקרת כניסה עצמאית, היא שאין באפשרותן של מערכות אלה, לבצע פעולות מורכבות של ניהול מנגנונים ושמירתם של הנתונים החולפים בה.
לעומת מערכת הבקרה הממוחשבת, מערכת זו מתאימה לארגונים ולעסקים קטנים, ללא הרבה דלתות וללא צורך ברישום ממוחשב ובפיקוח הדוק של כניסותיהם ויציאותיהם של העובדים המועטים. בקרות כניסה עצמאיות עשויות להגיע במגוון דרכים וצורות:

  • כרטיס מגנטי- שימוש בכרטיס מגנטי הוא נפוץ בעיקר לבקרת כניסה של דלתות ובעל מספר צורות:
    • כרטיס מגנטי הפועל ע"י קירבה- הכרטיס מקורב אל המערכת ופותח את הדלת. המערכת תאפשר כניסה רק לכרטיסים בעלי הקידוד הנכון, אשר מורשים למעבר. הקידוד אינו חייב להופיע רק בצורת כרטיס, הוא עשוי להופיע בצורת צ'יפ קטן או אסימון.
    • כרטיס מגנטי חכם- זהו כרטיס מגנטי מאובטח יותר, המעניק גישה ע"י הכנסת הכרטיס לפתח קטן במערכת, אשר קורא מיקרו-צ'יפ קטן המובנה בתוך הכרטיס. מיקרו- צ'יפ זה מכיל כרטיס זיכרון, אשר מספק זיהוי, אימות ואחסון מידע.
    • כרטיס מגנטי בעל פס מגנטי- מערכת זו עושה שימוש עיצוב פס מגנטי לקבלת בקרת כניסה בסיסית ונמוכה. הכניסה מתאפשרת ע"י החלקת כרטיס מגנטי מקודד במערכת. כרטיס זה מוגר כבקרת הכניסה הפשוטה ביותר לנעילת דלתות (מלבד אולי, מפתח מכאני פשוט).*החיסרון בכרטיסים מגנטיים הוא שהם עלולים ללכת לאיבוד, להיגנב ולהיהרס.
  • קודן- מערכת בקרת כניסה זו היא פשוטה במיוחד ודורשת רק קוד כניסה (PIN code), שעל בעל הקודן לזכור, בכדי לקבל את אישור המערכת וגישה. ניתן לשלב קודן עם כרטיס מגנטי, על מנת להגביר את רמת האבטחה של המערכת.
  • קורא ביומטרי- מערכת בקרת כניסה ביומטרית, עושה שימוש במכשירים ביומטריים כגון: קוראי טביעות אצבע, סורקי רשתית העין, סורקים המזהים תווי פנים ומזהה צורת כף יד. בניגוד למפתחות, כרטיסים מגנטיים וקודנים, המערכת הביומטרית אינה ניתנת להעברה- האדם חייב להיות נוכח פיזית בנקודת הזיהוי, על מנת לקבל גישה.
  • מצלמה ואינטרקום- מערכת בקרת כניסה עם מצלמות ו/או אינטרקום משמשות להענקת כניסה במבנים מרובי דיירים. מערכת זו מעניקה לא רק תקשורת דו- צדדית אלא גם מאפשרת פיקוח ויזואלי של היוצאים והנכנסים למבנה.

מי זקוק למערכות בקרת כניסה?

בתים פרטיים – הבית הפרטי שלנו מכיל את כל חפצינו האישיים, אך חשוב יותר מהכול- את משפחתנו. בכדי לשמור על הבית הפרטי שלנו ועל דייריו, חשוב להתקין מערכת בקרת כניסה איכותית, אשר תוודא כי רק המשפחה תקבל גישת כניסה. ברוב הבתים עושים שימוש בקודן, כך שכל מה שנידרש לעשות על מנת לקבל גישה הוא לזכור קוד, אך ישנם בתים בעלי מערכות בקרת כניסה מחמירות ורציניות יותר, אשר עושות שימוש בקוראים ביומטריים.

בנייני מגורים – כל בניין שמכבד את עצמו ואת דייריו מתקין מערכת בקרת כניסה על דלתו הראשית של הבניין. בניין מגורים מכיל מספר של דירות, אשר בתוכן מתגוררות משפחות, זוגות ואנשים פרטיים. חשוב במיוחד לשמור על ביטחון הדיירים ורכושם, במיוחד היות וקיים כל כך הרבה מהם, מה שעשוי למשוך פורצים וגנבים. מרבית בנייני המגורים עושים שימוש בקודנים, בעוד בנייני המגורים האיכותיים יותר משדרגים את מערכת בקרת הכניסה שלהם לאחת עם מצלמה ואינטרקום, למקסימום ביטחון. המצלמה והאינטרקום מאפשרים תקשורת דו צדדית ופיקוח ויזואלי חיוני על היוצאים והנכנסים לבניין.

חניונים – חניונים, דורשים גם הם מערכת בקרת כניסה. יש לוודא כי רק רכבים מורשים נכנסים לחניון, האם יש מקום פנוי לרכבים חדשים? אם מדובר בחניון ציבורי יש לוודא כי רכבים אינם עוזבים את החניון ללא תשלום וכו'. רוב החניונים עושים שימוש במערכת בקרת כניסה אשר מבוססת על מצלמה. המצלמה מתעדת את כל הרכבים הנכנסים והיוצאים מן החניון, תוך צילום לוחית הרישוי ובכך מספקת פיקוח על כל הרכבים.

עסקים קטנים וגדולים – לכל עסק, בין אם הוא קטן, בינוני או גדול, יש נכסים אשר הוא מעוניין לשמור עליהם מפני גנבה. בנוסף, ישנו העניין של שמירת ביטחונם של העובדים ורכושם. מצב נפוץ במיוחד הוא השארת דלתות המוגנות ע"י מפתחות ומנעולים מכאניים- פתוחות לאורך כל היום. מצב זה יוצר פתח לגנבות ולגרימת נזק.
מערכת בקרת כניסה מספקת את הדרך היעילה והנוחה ביותר, לשמירה על העסק, הנכסים והעובדים שלך. עסקים לרוב עושים שימוש בכרטיסים מגנטיים או אסימונים אשר מאפשרים כניסה לאזורים מוגנים. זוהי דרך נוחה וקלה, הכוללת העברת המפתח או האסימון המורשה בצורה מסוימת במערכת הבקרה, אשר מאפשרת כניסה. במידה ועובד איבד את הכרטיס או את האסימון שלו, לעיתים ניתן לבטל את הקידוד המורשה ולהחליפו בחדש. מערכת בקרה ממוחשבת היא דרך מצוינת נוספת לוודא כי כל הדלתות הרבות בעסק שלך מקושרות ומוגנות.
לעסקים גדולים יש שימוש נוסף במערכת בקרת הכניסה, והיא: תיעוד זמן כניסת של עובדים למשמרת. העובד יכול להעביר כרטיס או להשתמש בטביעת אצבע, על מנת להיכנס למערכת. המערכת מתעדת את הכניסות והיציאות של העובד ומספקת דרך נהדרת לפיקוח ובקרה על שעות העובדה של העובדים הרבים בעסק שלך.

אנחנו בכיפת ברזל- ביטחון ובקרה, נשמח להציע לכם מגוון מערכות בקרת כניסה, איכותיות ומקצועיות, אשר יסייעו לכם להגן על היקר לכם ולבצע את הפיקוח הדרוש לעסק שלכם. המומחים שלנו עומדים לרשותכם בכל זמן לייעוץ והתאמה אישית של מערכת בקרת כניסה לכל לקוח. המערכות שלנו מייצרות הגנה אופטימלית ומתקדמות יחד עם העידן הטכנולוגי.

יצירת קשר