מצלמות אבטחה לבית – כל מה שצריך לדעת

מצלמת אבטחה בגינה

למה לכם להתקין מצלמות אבטחה לבית?

הבית הוא המקום המוגן שלנו, אנחנו רוצים שלווה וביטחון לכל אחד מבני המשפחה. מצלמות האבטחה שומרות לנו על הנכס ועל הרכוש ובמידה וחס וחלילה פורץ מצליח למצוא את דרכו לביתכם המקרה מתועד ואתם תוכלו לעשות בכך שימוש מאוחר יותר. כשיש מצלמות אבטחה במעגל סגור אתם יכולים לדעת בכל רגע נתון מה קורה אצלכם בבית, ובקיצור, אתם יכולים להיות רגועים ולהרגיש בטוחים.

התקנת מצלמות אבטחה – כיצד תדעו היכן להתקין?

הסתובבו לכם בבית וחישבו מהי מטרת האבטחה שלכם בכל חדר וחדר. מקומות מיוחדים כמו חלונות בקומת הקרקע, דלתות הבית או כניסות אחוריות כמו חדרי שירות או גינה, יכולים להיות פרצה הקוראת לגנב. החלטה על כמות המצלמות שאתם צריכים תלויה בגודל הבית שלכם ובפריסתו.

עוד עצה טובה היא לקבע מצלמות אמיתיות במיקום הנמצא מחוץ להישג יד ושאינו חשוף וגלויי לעין בצורה ישירה (מחוץ לטווח הראייה). לאחר מכן, תוכלו לפזר מצלמות דמה מסביב למבנה הבית ובאזורים חשופים. במידה ופורץ ינתץ לכם את אחת המצלמות – זו תהיה מצלמת דמה זולה, ולכם יישאר וידאו המתעד את האירוע ואת הפורץ.

איך תבחרו מצלמות אבטחה מתאימות כדי לקבל אבטחה מקסימלית?

עכשיו כשאתם יודעים היכן תמקמו את מצלמות האבטחה בבית ומחוץ לו, איך תדעו איזה מצלמות לבחור? גם אם זו מצלמה שתהיה בחוץ או בפנים, עליכם לדעת מה טווח הראיה של העדשה.
עדשות זווית רחבות נותנות טווח תצוגה רחב אך הפרטים בו נראים קטנים ומרוחקים. לעומת זאת עדשות זווית צרות נותנות טווח תצוגה צר יותר אך כל הפרטים נראים גדולים וקרובים יותר.

פרט חשוב נוסף הוא כמות התאורה. אם המצלמות שבחרתם אינן מצלמות אבטחה עם ראיית לילה, אתם צריכים לספק תאורה כדי שתוכלו לראות מה הוקלט. יחד עם זאת, הצבת מצלמות קרובה מדי לתאורה ולאור בהיר תגרום לתמונה להשתבש. מצלמה המכוונת אל אור שמש ישיר תגרום לכך שיופיעו פסים בתמונה.

עם זאת ישנם היום פתרונות לתנאי תאורה חשוכים, מוארים מדי מבלי לאבד איכות תמונה ברורה ונקייה.

האם כדאי להזמין מצלמות אבטחה כולל התקנה?

אם אתם לא מרגישים בטוחים לגבי התקנת מצלמות בעצמכם, מומלץ וכדאי להזמין איש מקצוע מומחה (שגם יתקין לכם את המצלמות בהמשך). מתקין מצלמות מקצועי אמור לעשות יחד אתכם את הדברים הבאים:
1. יעשה אתכם בדיקת שטח של כל אזורי הבית
2. ימליץ לכם איזה מצלמות יתאימו לצרכים המסוימים שלכם
3. יגיד לכם היכן בדיוק כדאי לכם למקם את המצלמות
איש מקצוע עם ניסיון גם יחסוך לכם זמן וגם תוכלו להיות בטוחים שהמצלמות מותקנות באופן תקין ונכון.

איך לבחור מתקין מצלמות אבטחה אמין ומקצועי?

בחירת מתקין מצלמות זה החלק החשוב ביותר בכל התהליך. כדאי מאוד להקפיד ולבחור בעל מקצוע אמין ובעל ניסיון, ובעיקר כשאנחנו מדברים על הביטחון שלכם.
1. אם אתם רוצים להיות רגועים תוכלו לדרוש תעודות הסמכה שיוכיחו את אמינותו של המתקין.
2. בקשו לראות המלצות מאלה שכבר קיבלו שירות ותוכלו לפנות אל הממליצים ישירות, לשוחח איתם ולשמוע את חוות דעתם.
3. אם למתקין שבחרתם יש עמוד פייסבוק גם שם תוכלו לקבל מידע נוסף ולדעת אם ללכת על זה.

טיפ נוסף – לאחר שהזמנתם את המתקין, כדאי תמיד להיות בסביבתו בזמן ההתקנה.
אתם רוצים להיות לראות שהעבודה נעשית היטב ושלא נגרם שום נזק לביתכם.
כשכל המצלמות במקום והכל אמור לעבוד, המתקין צריך להסביר לכם בדיוק כיצד לתפעל את המערכת וכיצד לתחזק אותה באופן שוטף. הדרכה קצרה ופשוטה אמורה לעשות את העבודה.

רגע לפני שאתם מרגישים שעשיתם את הדבר הנכון, והמתקין סיים עבודתו ועומד לצאת לדרכו –
אל תשכחו לבקש תעודת אחריות על המצלמות והמערכת, וגם כמובן את החשבונית, כדי שתעודת האחריות תהיה תקפה.

יצירת קשר