תשתיות תקשורת מתאימות לעסק

הדמייה של רשת תקשורת וכבלים

כיום, לכל עסק, ארגון או חברה יש צורך בתשתית של מערכות תקשורת- מטלפון קווי ואינטרנט אלחוטי, ועד לתשתיות מורכבות יותר לתעבורת נתונים. תשתיות תקשורת לעסקים הן בעצם מוצר טכנולוגי שנועד לרכז את כל הקשור בתקשורת ברחבי העסק, הן לצרכי העסק הפנימיים והן לצורך תקשורת עם גורמים חיצוניים בארץ ובחו"ל. השיטה הנפוצה ביותר בשוק כיום היא רשת אחודה אחת, שמספקת את כל צרכי התקשורת במערכת אחת. נוסף על אמצעי התקשורת, יחוברו בדרך כלל לרשת הזו כל המערכות הקשורות באבטחה בעסק- מצלמות אבטחה, מערכות בקרת כניסה, מערכת גילוי אש, מערכת האזעקה של העסק, מערכות כריזה, אינטרקום ועוד.

תשתיות תקשורת מבוססות כבלים

ישנו מגוון רחב של תשתיות המיועדות לבעלי עסקים, כאשר הסוג הבסיסי ביותר הוא רשת שמושתת על כבלים. מדובר בדרך כלל בשימוש בכבלי רשת קיימים של בזק, מרביתם כבלי נחושת. הנטייה כיום היא לנטוש את השימוש בכבלים מסוג זה, כיוון שרמת האמינות שלהם נמוכה ועמידותם מוטלת בספק. השימוש ברשתות מסוג זה נפוץ בעיקר בעסקים קטנים וותיקים, שהרשת הבסיסית כבר קיימת בהם. אם בוחרים ברשת אחודה על בסיס כבלים, מומלץ להשתמש בכבלי אתרנט, שיכולים לספק רשתות במהירות של עד כ-40 מגה בייט. אם אין לעסק מגבלה תקציבית לוחצת, ניתן להשתמש ברשת אחודה על בסיס סיבים אופטיים, שהיא מהירה ויעילה ויש לה יכולות כמעט בלתי מוגבלות.

תשתיות תקשורת אלחוטיות

עם התפתחות האינטרנט וכניסת המכשירים הניידים לשימוש יומיומי גם בעבודה (סמארטפונים, טבלטים ומחשבים ניידים), עלה הצורך בחברות רבות לאפשר גמישות רבה יותר ברשת התקשורת. כיום ישנה אפשרות להתקין תשתית אחודה על בסיס רשת ה-WIFI, שמאפשרת גישה מכל מקום ברחבי המשרדים. תשתיות אלה יהיו המהירות ביותר, ובדרך כלל יספקו מהירות גבוהה שיכולה להגיע עד 7 ג'יגה בייט. תשתית על בסיס אינטרנט אלחוטי היא כיום הפתרון המומלץ ביותר לבעלי עסקים, וכדאי להתקין רשת אלחוטית במשרדים גם בנוסף לרשת על בסיס כבלים.

מה כוללת תשתית תקשורת בעסק

בדרך כלל, תשתיות התקשורת יכללו בראש ובראשונה ארון תקשורת. בתוכו יאוחדו כל המערכות הדרושות לעסק- מטלפוניה ועד למערכות הצפנה של מידע מסווג ותעבורת נתונים כבדה. תשתית הרשת תאוחד כולה ברשת אחודה שתשלב בין טלפונים, מחשוב, צרכי האבטחה וכו'. בנוסף, בחברות גדולות או בעסקים בתחומים טכנולוגיים, יש צורך בהקמת חדר שרתים שדרכו תעבור כל התקשורת של העסק.

איך בוחרים תשתית תקשורת לעסק

ההחלטה כיצד להקים את רשת התקשורת של העסק היא עניין למומחים. התכנון של תשתיות התקשורת לעסק שלכם תלוי בצרכים המשתנים שלכם וצריך לכלול חשיבה קדימה. הקמת תשתית שלא תיקח בחשבון התפתחות וצמיחה של העסק בשנים הבאות, תהיה הוצאה מיותרת שכן בתוך מספר שנים היא כבר לא תתאים לכם יותר ותאלצו לשלם על הקמת מערכת חדשה. עלות ההקמה והתכנון של תשתית תקשורת לעסק או לחברה הן לא עניין של מה בכך, ודורשות ידע וניסיון רב, תוך התעדכנות מתמדת בחידושים הקיימים בשוק. אנו בכיפת ברזל יודעים כיצד לאפיין את הצרכים השונים, לבנות ולהתאים את הרשת האולטימטיבית לעסק שלכם, תוך התחשבות בכל הפרמטרים הרלוונטיים, ומתוך חשיבה מתמדת על ההתפתחות העתידית של החברה.

יצירת קשר