חשיבותן של מערכות כריזה במקומות הומי אדם

מערכת כריזה

התקנתן של מערכות כריזה במקום ציבורי, עשויה להיות שימושית מסיבות שונות, ביניהן ביטחון, פרסום עסקים ועוד. הרעיון המרכזי העומד מאחורי השימוש במערכת לכריזה באזור שבו הולכים ובאים אנשים רבים, היא העברת מידע חיוני באופן היעיל ביותר.

יעילותה של מערכת כריזה במרכזי קניות ומבני ציבור

מערכות כריזה מהוות חלק בלתי נפרד מיכולת המיגון במקומות הומי אדם, מכאן שתפקידן מגוון, והן משמשות למטרות שונות באותו המתחם:
חשיבות בטיחותית– כחלק מההתגוננות נגד שריפות או כאשר ישנו צורך בטחוני לייצר התכנסות, או לחילופין לפזר התקהלות של אנשים. שימוש במערכות כריזה עשויות לסייע, למשל, במקרים של ילד שאבד בקניון, בהודעה על חפץ חשוד וכדומה.
חשיבות שיווקית לעסקים– האפשרות להכריז על מבצעים והנחות במתחמי קניות, מהווה קידום מכירות אפקטיבי. בעזרת ווליום גבוה ורמקולים הפרוסים באופן אסטרטגי בנקודות מסוימות ברחבי המתחם, המידע השיווקי יכול להגיע למקסימום של לקוחות פוטנציאליים.
יצירת האווירה הרצויה באירועים– מערכות כריזה מסייעות בקיום אירועים: השימוש רלוונטי הן בהתכנסויות וטקסים עירוניים למשל, לצורך הקראת נאומים והשמעת מוזיקה, והן באירועים ושמחות ליצירת אווירה טובה, ניהול האירוע ומסירת מידע הרלוונטי לכל החוגגים.

אילו רכיבים קיימים בתוך מערכת כריזה?

ישנו שוני בין הסוגים השונים של מערכות הכריזה שניתן לרכוש, זאת מכיוון שלכל אזור ומתחם ישנם מאפיינים שונים. קניון גדול המכיל כמה קומות, יזדקק למערכת מורחבת ולשופרים רבים, בעוד שעבור אירוע המתקיים במרכז קניות קטן יידרשו כמה רמקולים בודדים. עם זאת, רכיביה של כל מערכת כריזה באשר היא דומים למדי, והם מכילים:

  1. "לב ליבה" של המערכת- המשדר– פריט זה חייב להימצא במיקום שבו ישנם בני אדם בכל עת, מכאן שכאשר מדובר בקניון, למשל, יוצב המשדר בתוך המוקד שבו עובדים אנשי הביטחון, שם יש תמיד לפחות עובד אחד לאורך כל שעות הפתיחה של הקניון.
  2. אמצעי הגברה– רמקולים ושופרים, המיועדים לסייע להשגת הווליום הרצוי, ויצירת שמע בעל אפקטיביות מקסימלית בכל המתחם.
  3. חיווטים– מהמשדר אל הרמקולים, המונחים בצורה מוגנת, כאשר ישנה גם חשיבות לכך שהפריטים המצויים בנקודות הקצה, משמע השופרים והרמקולים, הנמצאים תחת כיפת השמיים בחלק מן המקרים, יהיו מותקנים בצורה איתנה ומוגנים מפגעי מזג האוויר- בין אם זה חום או קור, רוחות עזות וגשמים.

חשוב להתקין את סוג המערכת המותאם לצרכים והמאפיינים של המקום

המאפיינים שיש להתייחס אליהם בעת החשיבה והתכנון של התקנת מערכת כריזה, הם גודלו של המתחם, צפיפות אפשרית של בני אדם והרצון להגיע לשמע מיטבי בכל גבולות האזור. ניתן להתקין מערכת נייחת ה"יושבת במקום", ורלוונטית בעיקר למקומות נייחים כקניונים ומתחמים ציבוריים, הזקוקים לשימוש בהן על בסיס קבוע. בנוסף ניתן להתקין מערכות כריזה ניידות, לצורכי אירועים וכינוסים שונים.

כיפת ברזל יודעת להתאים את סוג מערכת הכריזה לצורך השגת יעילות מרבית, ולבצע התקנה מקצועית בצורה הבטיחותית ביותר.

 

 

יצירת קשר