מצלמות אבטחה בגני ילדים

הדמיה של גן ילדים

עם הסיפורים שיוצאים לאור לאחרונה, המלווים בסרטונים מטרידים, הצורך במצלמות אבטחה בגני ילדים רק הולך וגובר. שמירה על הבית או על העסק היא נחוצה וחשובה במיוחד, אך כולנו מסכימים כי האוצר היקר ביותר דווקא נמצא בגן הילדים.

כדי להגן על האוצר שלנו, יש צורך בבקרה מתמדת, במיוחד בגן הילדים – המקום בו הם אמורים להיות הכי בטוחים. מדוע? זאת תגלו בהמשך המאמר. בנוסף תגלו את החסרונות במצלמות אבטחה בגני ילדים והאם כדאי להעניק גישה מלאה להורים או לשמור על צילום במעגל סגור.

מדוע קיים בגני ילדים צורך במצלמות אבטחה?

מרבית ההורים עובדים מחוץ לבית, ואין באפשרותם לקחת את הילד איתם לעבודה. לכן, האפשרות הטובה ביותר (אחרי להשאיר את הילד בבית עם אחד ההורים – כי אז נדרש מהורה אחד לוותר על עבודתו) היא גן ילדים. מקום סגור ובטוח, בו הילדים יכולים לשחק במשחקים ועם ילדים אחרים, ולפתח יכולות חברתיות ראשוניות, עד שההורים מסיימים לעבוד ובאים לאסוף אותם.

את גני הילדים מפעילות גננות, אשר תפקידם העיקרי הוא להאכיל את הילדים, לנקות אותם, להפעיל אותם בצורה מפתחת ולשמור עליהם מכל פגע, אך מה ההורים יכולים לעשות כאשר הם חושדים שדווקא הגננת שאמורה להגן ולטפל – היא זו הפוגעת בילדים היקרים שלהם?

לא חסרים מקרים של התעללות בגני ילדים ע"י גננות וסייעות, מקרה אחד אף הסתיים במוות מצער ובצלקת לכל החיים. יש הורים אשר מאמינים שבאמצעות הצבת מצלמות אבטחה בגני הילדים, יהיה ניתן למנוע את מקרי ההתעללות ולשמור על הילדים בצורה טובה יותר.

סוגי צילום

  • צילום במעגל פתוח – מצלמות האבטחה מצלמות את הנעשה בגן, ולכל הורה בעל סיסמה מיוחדת יש גישה לצילומים. ההורים יכולים לראות את המתרחש בגן בכל שעות הפעילות, לראות בדיוק היכן הילד שלהם נמצא ועם מי הוא משחק. במקרה של אלימות, ההורה יכול לצפות בנעשה, להרים טלפון לגן ולדווח למשטרה תוך דקות ספורות.
  • צילום במעגל סגור – מצלמות האבטחה מצלמות את כל הנעשה בגן, אך הצילומים שמורים במערכת מיוחדת הממוקמת בגן וחשופים רק למנהלת הגן. המנהלת בוחנת את הצילומים ובמידת הצורך (כמו במקרה של אלימות) עליה להראות אותם להורים ולנקוט בפעולות הנדרשות (כמו פיטורין או הגשת הצילומים למשטרה).

מהו החשש של ההורים מפני מצלמות אבטחה במעגל סגור?

ראשית, הרעיון לראות בדיוק מה הילד שלהם עושה בכל שעות היום, קורץ מאוד להורים מסוימים וכאשר רק הגננת יכולה לראות את הצילומים, אותם הורים מתאכזבים, היות והם סבורים כי מגיע להם לראות את הנעשה בגן לא פחות מהגננת.

שנית, ישנם הורים הסבורים כי גם במצב של אלימות או התעללות, יהיו גננות שיעדיפו לשמור את המידע לעצמן, לשוחח עם המטפלת או הסייעת ולפתור את כל העניין מבלי לערב את ההורים – למה? מפני שתהליך הפיטורין ומציאת סייעת או מטפלת חדשה הוא ארוך ומיגע, שלא לדבר על הבלגן שיגרור המקרה מצד ההורים.

לכן, הורים רבים מעדיפים צילומים במעגל פתוח, כך שהם יהיו בעניינים ויהיו בטוחים כי מטפלים בילד שלהם בצורה הטובה ביותר.

מדוע יש המתנגדים למצלמות במעגל פתוח בגני הילדים?

לראות מה הילד שלך עושה בכל שעות היום זה טוב ויפה, אך קיימות לא מעט התנגדויות מאוד לגיטימיות. ראשית, המצלמות עשויות לפגוע בהורים: ההורה יכנס לא מעט פעמים ביום כדי לצפות בילד שלו, עבודתו תיעצר והוא עשוי לשקוע במריבות או במצבים המתרחשים בגן, אפילו באלו אשר לא מערבים את הילד שלו. אפילו ניגוב אף שיראה מעט אגרסיבי עלול לעורר את חמתו של ההורה והוא כמובן יתקשר במהירות אל הגן כדי לברר מה פשר הצילום שהוא ראה בזה הרגע.

יום העבודה של ההורה נפגע מצפיות ומטלפונים רבים וכך גם יום העבודה של הגננות, הסייעות והמטפלות, מפני שלא מעט הורים צפויים להתקשר בעקבות צילומים שונים ("עידו נשך הרגע את הבת שלי ואת בכלל לא שמת לב", "שיר לא סיימה את האוכל שהיה לה בצלחת", "רעות נפלה על חתיכת לגו" וכו') ולהציע את הפתרון הרצוי בעיניהם.

בנוסף, המצלמות הפתוחות לכל הורה עלולות להפעיל לחץ ותחושה של צפייה על הגננת, מה שיגרום להתנהגותה להיות פחות טבעית ועלולה לפגום בטיפול הילד שלכם.

יש שיגידו כי חסרונות אלו לא משתוות ליתרון, שהוא הצלת הילד ומניעת פגיעתו. אולם, המצלמות אינן מונעות את ההתעללות. במקרה היחיד בישראל של הריגת פעוטה בגן הילדים ע"י סייעת, היו מצלמות אבטחה בגן – אך הן לא מנעו את מותה של הפעוטה, אלא סייעו בהפללת המטפלת.

חוק המצלמות

החוק מדבר על תיעוד במעל סגור של הנעשה בגן, זאת אומרת שההורים לא יהיו חשופים לצילומים, אך כן יהיה ניתן לחשוף את החומר המצולם כאשר יש חשד סביר לפגיעה וע"י דרישה של רשויות החוק.

החוק חוקק עקב המקרים המצערים של התעללות בפעוטות והעובדה שכמעט 90% מהמקרים נסגרים עקב חוסר בראיות. הצילום ישמש כראיה מסייעת באותם בקרים ואף מקווים כי הוא יסייע בהרתעה, למרות שמקרי התעללות רבים התרחשו ממש מול עינה של המצלמה.

חשוב לציין כי אין חובה להתקין מצלמות אבטחה בכל גני הילדים, אך המדינה מעודדת את הנושא באמצעות תקצוב ומקווה שיגרום להתקנה וולונטרית של מצלמות.

אם גם אתם החלטתם שמצלמות אבטחה זה בדיוק מה שהגן שאליו אתם שולחים את הילד צריך, הפתרון נמצא ממש מעבר לפינה. כיפת ברזל ביטחון ובקרה, הממוקמת באזור הצפון והקריות, מציעה מבחר מצלמות אבטחה איכותיות, יחד עם שירות אדיב ומקצועי. להזמנה ולהתייעצות ניתן ליצור קשר באתר או בטלפון במספר 04-6445557.

יצירת קשר