מתקין מצלמות אבטחה בקריות

מצלמות אבטחה הפכו בשנים האחרונות לסטנדרט, וכיום ניתן למצוא אותן לא רק בעסקים גדולים, אלא גם בבתים פרטיים ובבנייני מגורים. זה ממש לא מפתיע, אנו נמצאים בסיטואציה קשה מבחינת המשילות והביטחון האישי. יש הרגשה שמשטרת ישראל ושירותי אכיפת החוק על האזרחים לא ממש מצליחים למלא את תפקידם, והתחושה היא שאין דין ואין דיין. במצב כזה הרבה אנשים מבינים שהם צריכים לדאוג לעצמם, ופונים להתקנת מצלמת אבטחה.

למה מתקינים מצלמת אבטחה?

פנינו למומחים של כיפת ברזל ביטחון ובקרה שעוסקים בהתקנה של מצלמות אבטחה בקריות כדי לקבל מהם כמה תובנות. כפי שהם הסבירו, יש שתי סיבות עיקריות להתקנת מצלמות אבטחה: הרתעה ובקרה. הצורך ההרתעתי נוגע כמובן לגנבים, פורצים, ועבריינים. כל פושע מבין שברגע שיש על בית מסוים מצלמות אבטחה, פריצה יכולה לעלות לו ביוקר רב כי היא תסבך אותו. ברור שכל אדם שרוצה לבצע פעילות לא חוקית יעדיף לעשות אותה הרחק מעיני מצלמות ולכן אין ספק שלמצלמות אבטחה יש פן הרתעתי. עניין הבקרה נועד לכך שאם משהו קרה או קורה עכשיו, יש לכם דרך לדעת עליו בזמן אמת ולהבין מה בדיוק קורה. כך אפשר להזמין את המשטרה בהתראה מיידית או להפיץ ברבים את תמונת הפורץ.

האם בכלל ניתן לזהות פנים במצלמות אבטחה?

אחת השאלות שאתם בטח שואלים היא האם שווה להתקין מצלמת אבטחה אם אי אפשר לזהות בה פנים? חשוב לזכור שלא מדובר על מצלמות אבטחה שרואים בסרטים, שהתמונות שלהן מאוד מטושטשות ושצריך לעבוד על פענוח שלהן. אם תשקיעו במצלמה איכותית ותדאגו להתקין אותה בצורה חכמה ובזווית נכונה, היא תוכל לזהות בקלות ובוודאות פנים אנושיות, כך שתוכלו להבין מי הפושע שאתם מחפשים.

מה היתרונות בהתקנה של מצלמת אבטחה?

להתקנה של מצלמות אבטחה יש כמה יתרונות שאסור להתעלם מהם. היתרון הראשון הוא עניין הביטחון. כפי שאמרנו, מצלמת אבטחה מייצרת הרתעה כך שהיא מרחיקה מכם מראש לא מעט פושעים וגנבים. מעבר לזה, אתם יכולים לדעת שגם כשאתם לא בבית אין אנשים לא רצויים שמתקרבים אליו. היתרון השני הוא היכולת לזהות את הפושע או הגנב במקרה שחלילה פרצו לכם הביתה. אם יש לכם מצלמות אתם מעבירים את הצילומים למשטרה או מפיצים אותם בקבוצות שונות ברשתות החברתיות, מה שמעלה את הסיכוי למצוא את הפושע. בנוסף, מצלמות אבטחה מעלות את ערך הבית או הבניין שבו אתם גרים וגורמות לו להיראות יוקרתי ואקסקלוסיבי.

מהם סוגי מצלמות האבטחה שקיימות כיום בשוק?

כמו שאתם יכולים לנחש, עולם הצילום מפותח מאוד ולכן יש לא מעט סוגים של מצלמות אבטחה שניתן להתקין בבית. אז דיברנו עם מתקין מצלמות אבטחה ובנינו לכם כאן רשימה קצרה של סוגי המצלמות עם הסבר על כל אחד מהם:

  1. מצלמת כיפה – זוהי מצלמת אבטחה אסתטית מאוד בצורה של כיפה, והיתרון המרכזי שלה הוא שקשה לזהות את הזווית שאליו היא מכוונת. מעבר לזה, מכיוון שרוב מצלמות האבטחה הן לא המילה האחרונה בתחום העיצוב, מצלמות הכיפה הן פתרון יחסית טוב למי שחשוב לו גם שהבית יראה טוב ויפה. המיון הזה מכוון לעיצוב, ובתוכו יש כל מיני סוגים טכניים של מצלמות.
  2. מצלמת רשת – זוהי מצלמת אבטחה עם חיבור לרשת האינטרנט שמאפשרת לכם לצפות כל הזמן בזמן אמת במה שהיא מצלמת. אתם יכולים להיות עכשיו בחופשה בלוס אנג'לס, ולראות מה קורה ליד הבית שלכם בקריית אתא. זו מצלמה מצוינת גם להורים שמשאירים ילדים בבית לבד או לבעלי עסקים שרוצים להשגיח על העובדים שלהם. לרוב מצלמות רשת הן מצלמות באיכות צילום גבוהה מאוד שמאפשרות להבחין בפרטים קטנים.
  3. מצלמת צינור – זוהי מצלמת אבטחה שמכוונת בעיקר לצילומי שטח חוץ. המצלמה היא בעצם בצורה של גליל ויש לה זווית צילום רחבה שתופסת שטח רב.

האם כדאי להתקין מצלמת דמה?

כיום יש מעין פטנט שהופך לנפוץ, ואמור לחסוך לכם כסף. מדובר על מצלמת דמה – בעצם רכיב שנראה כמו מצלמת אבטחה אבל בעצם מדובר על חתיכה של פלסטיק או מתכת שמעוצבת כמו מצלמת אבטחה. כמובן שהיא עולה הרבה פחות כסף, מה שהופך את הרכישה שלה למפתה מאוד. אבל תסמכו עלינו, רוב הפושעים יודעים לזהות אותה בקלות, כך שאין לה שום אפקטיביות והיא ממש לא פתרון טוב.

פיתוחים למצלמות אבטחה

עולם מצלמות האבטחה כל כך משוכלל עד שיש כיום שלל תוספות ואביזרים למצלמות האבטחה. סקרנו כאן עבורכם שניים מהם שנראו לנו הכי רלוונטיים. אחד השכלולים הוא מצלמת אינפרה אדום. באופן טבעי, רוב הפשעים והגנבות מתרחשים בלילה, זמן שבו מצלמה רגילה שזקוקה לתאורה כדי לצלם תהיה הרבה פחות יעילה. היתרון של מצלמת אינפרה אדום הוא שהיא יכולה להמשיך לצלם גם בתנאים חשוכים. פיצ'ר נוסף שקיים הוא מצלמות ממוגנות כנגד ונדליזם. אלו מצלמות שמותאמות להתקנת חוץ והן מוגנות באופן מיוחד מפני התנאים בחוץ – שמש, גשם, וכמובן גם מפני ניסיונות לחבלה מכוונת.

מערכת הקלטה

בסופו של דבר כל החומר שהמצלמה מצלמת צריך להישמר במקום מסוים, אחרת היא לא תהיה שווה כלום. המערכת הזו נקראת מערכת DVR והיא מחוברת על ידי חוטים למצלמת האבטחה. נכון שזה נשמע מיושן, אבל החוטים מאפשרים העברה של תמונה באיכות גבוהה ופחות מופרעים מתנאים חיצוניים. ניתן לחבר את הDVR למחשב או למערכת עם זיכרון עצמאי.

סיכום

אם אתם גרים באזור הקריות ורוצים להגביר את תחושת הביטחון האישי ורמת האבטחה סביב הבית – מצלמת אבטחה היא הפתרון הטוב ביותר והיא תתן לכם הכי הרבה ערך תמורת מחיר.

יצירת קשר